ölümün dört rengi” üzerinde 6 yorum

  1. İlk duyuyorum kabenin içindeki freskin bırakıldığını,incelemek lazım.
    Benim rengim mor.Bu seçim benim isteğimin dışında başladı,ne alırsam farkında olmadan mor ve onun tonlarını seçtiğimi farkettim.
    Sonra niye mor bana huzur veriyor,rahatlatıyor diye düşündüm araştırdım.
    İstediğim yazıya ulaşamadım.içime sorduğumda doğuşu ve ölümü anlatan bir yanı var olduğunu fark ettim.
    Mor benim için hayatın faniliğini hiç unutturmayan bir renk.
    Makam sevdam hiç olmadı.
    Mor hayatımdaki hakimiyeti 40 yaşında başladı.İlginç olan o sırada risale-i Nur da haşir risalesini okuyor ve mütaala ediyorduk.Uzun ve zor bir ders ti tefekkür boyutuda cok geniştir.O dersin bitiminde eşarbım,kitabımın kabı,kalemim bile mordu.Tevafuklar insanı düşündürüyor.
    Emeğinize ,yüreğinize sağlık.
    Baki muhabetimle.

    Beğen

    • Bu kitabı bende okudum kitaptan anladığım , Bu dünyada yaşarken Nefsimizden terk ettiklerimiz . Buna göre ;
      KIRMIZI ÖLÜM ( MEVT-İ AHMER) Şehvetin ölüm
      BEYAZ ÖLÜM ( MEVT-İ EBYEZ ) İştahın ölümü
      YEŞİL ÖLÜM ( MEVT-İ AHDER ) Kıyafetin ölümü
      SİYAH ÖLÜM ( MEVT-İ ESVED ) Halkın arasında yaşayarak günahlardan sıyrılabilmek kurtulmak

      İsra hanım ın sorduğu ise siz yaşamınızda bunların hangisini gerçekleştirebiliyorsunuz yani yaşarken hangi nefsinizi öldürebildiniz
      sanırım

      Beğen

  2. Dayandırdığı bir bilgi vardır kendisinin , fakat sıhhat derecesi nedir veya Ehli-sünnet alimleri o bilgiyi sahih bulur mu, buluyor mu onu öğrenmek gerek.

    Allah c.c razı olsun
    Bilmukabele

    Beğen

Sizin Yorumunuz

